Να εκτονώσει τις αντιδράσεις που προκαλεί η αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου για όσους δεν πληρώνουν το αντίτιμο του εισιτηρίου τους στις αστικές συγκοινωνίες ή στα διόδια επιχείρησε η κυβέρνηση με τη μετατροπή του πλημμελήματος σε πταίσμα για το συγκεκριμένο αδίκημα. Ηταν μια κίνηση υπαναχώρησης, η οποία ωστόσο δεν έτυχε της στήριξης της ελάσσονος αντιπολίτευσης, η οποία «διεμήνυσε» στην κυβέρνηση ότι το κύμα απειθαρχίας και ανυπακοής δεν θα σταματήσει.
Σύμφωνα με την τροποποίηση που κατέθεσε ο κ. Ρέππας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, όποιος δεν πληρώνει εισιτήριο θα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο, ενώ η άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος του θα ασκείται μετά από έγκληση. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική διάταξη προέβλεπε να τιμωρείται το εν λόγω αδίκημα με φυλάκιση ως τρεις μήνες και χρηματικό πρόστιμο διατηρώντας σε ό,τι αφορά τη μη πληρωμή των διοδίων την πρόβλεψη να αντιμετωπίζεται ως παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους 200 ευρώ και δυνητική αφαίρεση διπλώματος, αδείας και πινακίδων για 20 ημέρες.
Πάντως ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ κ. Αθ. Παφίλης προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι «το κίνημα δεν πρόκειται να σταματήσει» και διερωτήθηκε: «Ποιους θα πιάσετε όταν κατέβουν 5.000 άνθρωποι στα διόδια και πώς; Μήπως θα κατεβάσετε τον στρατό και τα τανκς;».
«Τότε θα έχουμε μια άλλη τάξη πραγμάτων, το οποίο απευχόμεθα» απάντησε ο κ. Ρέππας τόσο στον εκπρόσωπο του ΚΚΕ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ κ. Π. Λαφαζάνη, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «ποινικοποιεί τους αγώνες των κινημάτων αμφισβήτησης της κατεστημένης τάξης». Ο υπουργός πάντως τόνισε ότι πρέπει να κινούμαστε «εντός των ορίων» αφού, όπως είπε, «οι κανόνες βοηθούν τους αδύναμους». «Οποιος δεν θέλει να είναι θύτης δεν πρέπει να προβαίνει σε πράξεις πασίδηλα παράνομες. Αν όλοι δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, τα εισιτήριά τους κτλ., θα αποδιοργανωθεί η κοινωνική λειτουργία» προσέθεσε, καλώντας τους επιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες «να καταβάλλουν αυτό που υποχρεούνται για να υπάρχει βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και διασφάλιση των θέσεων εργασίας». Προειδοποίησε δε ότι, «αν έχουμε στάση πληρωμών, τότε θα έχουμε κάποια στιγμή και παύση υπηρεσιών».
«Αν ο ελληνικός λαός πιστεύει ότι υπάρχουν στη Βουλή “Αγιοι Βασίληδες” και “χαριποτερότεροι” του Χάρι Πότερ, ας τους ψηφίσει» δήλωσε ο κ. Ρέππας απευθυνόμενος προς όσους στηρίζουν το κίνημα «Δεν πληρώνω».
Επικρίσεις για το θέμα των διοδίων διατυπώθηκαν και από την πλευρά της συμπολίτευσης. Οπως είπε η βουλευτής του ΠαΣοΚ κυρία Τόνια Αντωνίου, πρέπει «να υπάρξει άρση των αδικιών με ελεύθερη διέλευση και παράπλευρο δίκτυο» χαρακτηρίζοντας «άδικο και παράλογο να πληρώνουν οι πολίτες εντός του νομού τους χωρίς να έχει κατασκευαστεί παράπλευρο δίκτυο ή για δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί καν».
Σε αντίθεση με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ανεξάρτητη βουλευτής κυρία Ντόρα Μπακογιάννη, διατηρώντας ωστόσο επιφυλάξεις για το κατά πόσον θα αποδώσει, ενώ τάχθηκε υπέρ των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=384802&ct=32&dt=16/02/2011#ixzz1E6BWlze5
Σύμφωνα με την τροποποίηση που κατέθεσε ο κ. Ρέππας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, όποιος δεν πληρώνει εισιτήριο θα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο, ενώ η άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος του θα ασκείται μετά από έγκληση. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική διάταξη προέβλεπε να τιμωρείται το εν λόγω αδίκημα με φυλάκιση ως τρεις μήνες και χρηματικό πρόστιμο διατηρώντας σε ό,τι αφορά τη μη πληρωμή των διοδίων την πρόβλεψη να αντιμετωπίζεται ως παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους 200 ευρώ και δυνητική αφαίρεση διπλώματος, αδείας και πινακίδων για 20 ημέρες.
Πάντως ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ κ. Αθ. Παφίλης προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι «το κίνημα δεν πρόκειται να σταματήσει» και διερωτήθηκε: «Ποιους θα πιάσετε όταν κατέβουν 5.000 άνθρωποι στα διόδια και πώς; Μήπως θα κατεβάσετε τον στρατό και τα τανκς;».
«Τότε θα έχουμε μια άλλη τάξη πραγμάτων, το οποίο απευχόμεθα» απάντησε ο κ. Ρέππας τόσο στον εκπρόσωπο του ΚΚΕ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ κ. Π. Λαφαζάνη, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «ποινικοποιεί τους αγώνες των κινημάτων αμφισβήτησης της κατεστημένης τάξης». Ο υπουργός πάντως τόνισε ότι πρέπει να κινούμαστε «εντός των ορίων» αφού, όπως είπε, «οι κανόνες βοηθούν τους αδύναμους». «Οποιος δεν θέλει να είναι θύτης δεν πρέπει να προβαίνει σε πράξεις πασίδηλα παράνομες. Αν όλοι δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, τα εισιτήριά τους κτλ., θα αποδιοργανωθεί η κοινωνική λειτουργία» προσέθεσε, καλώντας τους επιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες «να καταβάλλουν αυτό που υποχρεούνται για να υπάρχει βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και διασφάλιση των θέσεων εργασίας». Προειδοποίησε δε ότι, «αν έχουμε στάση πληρωμών, τότε θα έχουμε κάποια στιγμή και παύση υπηρεσιών».
«Αν ο ελληνικός λαός πιστεύει ότι υπάρχουν στη Βουλή “Αγιοι Βασίληδες” και “χαριποτερότεροι” του Χάρι Πότερ, ας τους ψηφίσει» δήλωσε ο κ. Ρέππας απευθυνόμενος προς όσους στηρίζουν το κίνημα «Δεν πληρώνω».
Επικρίσεις για το θέμα των διοδίων διατυπώθηκαν και από την πλευρά της συμπολίτευσης. Οπως είπε η βουλευτής του ΠαΣοΚ κυρία Τόνια Αντωνίου, πρέπει «να υπάρξει άρση των αδικιών με ελεύθερη διέλευση και παράπλευρο δίκτυο» χαρακτηρίζοντας «άδικο και παράλογο να πληρώνουν οι πολίτες εντός του νομού τους χωρίς να έχει κατασκευαστεί παράπλευρο δίκτυο ή για δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί καν».
Σε αντίθεση με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ανεξάρτητη βουλευτής κυρία Ντόρα Μπακογιάννη, διατηρώντας ωστόσο επιφυλάξεις για το κατά πόσον θα αποδώσει, ενώ τάχθηκε υπέρ των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=384802&ct=32&dt=16/02/2011#ixzz1E6BWlze5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου