Μόλις ένας στους τέσσερις Έλληνες εμφανίζεται ικανοποιημένος από το επίπεδο εκπαίδευσης του Λυκείου στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της GPO για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας, ενώ μόνο το 17,6% θεωρεί πως τα προγράμματα του προετοιμάζουν κατάλληλα τους μαθητές για το μέλλον τους. Το 86,5% κρίνει ότι ο τρόπος διδασκαλίας στο λύκειο ευνοεί την απομνημόνευση και την αποστήθιση. Ειδικότερα, το 74,3% των ερωτηθέντων είναι καθόλου ή λίγο ικανοποιημένο από το επίπεδο εκπαίδευσης του Λυκείου στη χώρα μας και μόλις το 23,8% είναι πολύ/αρκετά ικανοποιημένο. Ακόμα, το 48,9% των ερωτηθέντων απαντά ότι τα εκπαιδευτικά προγράμματα του λυκείου σήμερα δεν προάγουν την δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών και το 54,8% ότι δεν προετοιμάζουν τους μαθητές γα το μέλλον τους.
Κύριοι υπεύθυνοι για τη χαμηλή ποιότητα της διδασκαλίας είναι, σύμφωνα με τους μαθητές, οι καθηγητές, ενώ ανάμεσα στους γονείς επικρατεί η άποψη ότι οι καθηγητές ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματά τους. Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι «δουλειά» γίνεται μόνο στο φροντιστήριο.
Η αναποτελεσματικότητα του σχολικού προγράμματος οδηγεί στην παραπαιδεία κρίνει το 50% των ερωτηθέντων, ενώ το 33,2% απαντάει ότι το φαινόμενο αυτό θα μειωθεί εάν αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Το 55% προτείνει να εφαρμοστεί μικτό σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα Ιδρύματα, με συνυπολογισμό βαθμού απολυτηρίου του κάθε υποψηφίου, των επιδόσεων του στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και των κριτηρίων που θέτουν τα ίδια τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Όσον αφορά στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και των ψηφιακών βοηθημάτων, το 64% πιστεύουν πως μάλλον μπορεί να υποκαταστήσει το φροντιστήριο, ενώ περίπου το 34% των ερωτηθέντων έχει αντίθετη άποψη. Το 70% θέλει οι μαθητές να επιλέγουν τα μαθήματα τους. Περισσότεροι από το 40% των ερωτηθέντων κρίνουν αναποτελεσματική την μορφή της δευτεροβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης της χώρας και ζητούν αναβάθμιση της.
Επίσης, το 62,4% των ερωτηθέντων εκφράζουν την άποψη ότι τα Θρησκευτικά πρέπει να είναι «σίγουρα και μάλλον επιλογής», ενώ ένα 37% τα χαρακτηρίζει «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτικά». Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θέλουν ως μάθημα επιλογής τις Πολιτικές Επιστήμες (67.9%), δεύτερη γλώσσα (62,9%), τα Θρησκευτικά (62,4%), τη Μουσική (73,8%) και την Αισθητική Αγωγή (77,9%). Ένα 88,9% του δείγματος κατατάσσει στην κατηγορία «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτική» την διδασκαλία της Ιστορίας, μαζί με τα άλλα μαθήματα υποδομής (Μαθηματικά, φυσική, χημεία, αρχαία και νέα ελληνικά, βιολογία κ.α.)
Ένα 73,3% των ελληνικών οικογενειών θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκείνο που πραγματικά θέλουν και όχι να επιλέξουν τα σπουδές τους με κριτήριο την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Επίσης ένα 67% κρίνει ότι οι εισακτέοι στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, είναι περισσότεροι από όσους «αντέχει» η χώρα.
Σημειώνεται ότι η έρευνα παρουσιάστηκε ενώ τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση του σχεδίου αναμόρφωσης των λυκείων.
http://tvxs.gr/news/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82-3-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-4-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82
Κύριοι υπεύθυνοι για τη χαμηλή ποιότητα της διδασκαλίας είναι, σύμφωνα με τους μαθητές, οι καθηγητές, ενώ ανάμεσα στους γονείς επικρατεί η άποψη ότι οι καθηγητές ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματά τους. Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι «δουλειά» γίνεται μόνο στο φροντιστήριο.
Η αναποτελεσματικότητα του σχολικού προγράμματος οδηγεί στην παραπαιδεία κρίνει το 50% των ερωτηθέντων, ενώ το 33,2% απαντάει ότι το φαινόμενο αυτό θα μειωθεί εάν αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Το 55% προτείνει να εφαρμοστεί μικτό σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα Ιδρύματα, με συνυπολογισμό βαθμού απολυτηρίου του κάθε υποψηφίου, των επιδόσεων του στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και των κριτηρίων που θέτουν τα ίδια τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Όσον αφορά στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και των ψηφιακών βοηθημάτων, το 64% πιστεύουν πως μάλλον μπορεί να υποκαταστήσει το φροντιστήριο, ενώ περίπου το 34% των ερωτηθέντων έχει αντίθετη άποψη. Το 70% θέλει οι μαθητές να επιλέγουν τα μαθήματα τους. Περισσότεροι από το 40% των ερωτηθέντων κρίνουν αναποτελεσματική την μορφή της δευτεροβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης της χώρας και ζητούν αναβάθμιση της.
Επίσης, το 62,4% των ερωτηθέντων εκφράζουν την άποψη ότι τα Θρησκευτικά πρέπει να είναι «σίγουρα και μάλλον επιλογής», ενώ ένα 37% τα χαρακτηρίζει «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτικά». Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θέλουν ως μάθημα επιλογής τις Πολιτικές Επιστήμες (67.9%), δεύτερη γλώσσα (62,9%), τα Θρησκευτικά (62,4%), τη Μουσική (73,8%) και την Αισθητική Αγωγή (77,9%). Ένα 88,9% του δείγματος κατατάσσει στην κατηγορία «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτική» την διδασκαλία της Ιστορίας, μαζί με τα άλλα μαθήματα υποδομής (Μαθηματικά, φυσική, χημεία, αρχαία και νέα ελληνικά, βιολογία κ.α.)
Ένα 73,3% των ελληνικών οικογενειών θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκείνο που πραγματικά θέλουν και όχι να επιλέξουν τα σπουδές τους με κριτήριο την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Επίσης ένα 67% κρίνει ότι οι εισακτέοι στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, είναι περισσότεροι από όσους «αντέχει» η χώρα.
Σημειώνεται ότι η έρευνα παρουσιάστηκε ενώ τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση του σχεδίου αναμόρφωσης των λυκείων.
http://tvxs.gr/news/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82-3-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-4-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου