27 Μαΐ 2011

Κίνα: Εξαναγκάζουν κρατούμενους να παίζουν επικερδή βιντεοπαιχνίδια


Βιντεοπαιχνίδια… με το ζόρι είναι αναγκασμένοι να παίζουν κρατούμενοι σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας στην Κίνα.
Όπως καταγγέλλει ένας πρώην κρατούμενος, οι δεσμοφύλακες αναγκάζουν τους φυλακισμένους να παίζουν διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια προκειμένου να κερδίζουν πόντους και εικονικά αγαθά, τα οποία στη συνέχεια ανταλλάσσουν με αληθινό χρήμα.

«Οι υπεύθυνοι της φυλακής κέρδιζαν περισσότερα χρήματα αναγκάζοντας τους κρατούμενους να παίζουν παιχνίδια, παρά με το να τους καταναγκάζουν σε χειρωνακτική εργασία», δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα The Guardian ο πρώην κρατούμενος, με το ψευδώνυμο Λιού Ντάλι.

Στη φυλακή του Τζίζι στη βορειοανατολική Κίνα, ο Ντάλι εργαζόταν στο τοπικό ανοιχτό λιγνιτωρυχείο και παράλληλα αναλάμβανε άλλες χειρωνακτικές εργασίες, όπως το να φτιάχνει οδοντογλυφίδες και να συναρμολογεί καθίσματα αυτοκινήτων.

Στην εποχή της διαδικτυακής οικονομίας, το καταναγκαστικό παιχνίδι online φαίνεται πως είναι πολύ πιο επικερδές.

«Υπήρχαν 300 κρατούμενοι που αναγκάζονταν να παίζουν. Δουλεύαμε σε βάρδιες των 12 ωρών. Τους είχα ακούσει να λένε ότι κέρδιζαν 5 με 6 χιλιάδες γουάν [540-650 ευρώ] την ημέρα» αναφέρει.

»Ποτέ δεν βλέπαμε τα χρήματα. Οι υπολογιστές δεν έσβηναν ποτέ» θυμάται ο Ντάλι, ο οποίος κάποτε ήταν και ο ίδιος δεσμοφύλακας, αλλά καταδικάστηκε σε τριετή φυλάκιση επειδή κατήγγειλε την τοπική κυβέρνηση της πόλης του για διαφθορά.

Πολλά σημερινά διαδικτυακά παιχνίδια, όπως το World of Warcraft, έχουν δικές τους οικονομίες με εικονικά νομίσματα ή πόντους, για τους οποίους υπάρχει μια ισοτιμία σε πραγματικές τιμές: όσοι περνούν ώρες παίζοντας κερδίζουν εικονικό χρυσάφι το οποίο πωλούν σε όσους δεν έχουν το χρόνο ή την υπομονή να τα κερδίσουν μόνοι τους. Η τακτική ονομάζεται gold-farming.

Σύμφωνα με στοιχεία του Κινεζικού Κέντρου Διαδικτύου, σχεδόν 1,4 δισ. ευρώ σε εικονικά νομίσματα ανταλλάχθηκαν στην Κίνα το 2008, και ο αριθμός των παικτών που παίζουν για να κερδίζουν χρήματα όλο και αυξάνεται.

Περίπου 100.000 τέτοιοι επαγγελματίες παίκτες εκτιμάται ότι υπάρχουν σήμερα στην Κίνα. Ο αριθμός αυτός πιστεύεται ότι αντιστοιχεί στο 80% του παγκόσμιου συνόλου, ενώ οι περισσότεροι αγοραστές εικονικών αγαθών βρίσκονται στην Ευρώπη και την Αμερική.


http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=4632950

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου