Ωρολογιακή βόμβα που είναι έτοιμη να σκάσει είναι η αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα με στελέχη του τραπεζικού κλάδου, καθώς ο συνολικός δανεισμός των εισαγωγέων, αντιπροσώπων και εμπόρων ανέρχεται σε... 7 δισ. ευρώ! Αν συνυπολογίσει, μάλιστα, κανείς πως το 50% των δανειακών συμβάσεων έχει σταματήσει να εξυπηρετείται ενώ οι εκτιμήσεις για το άμεσο μέλλον είναι επιεικώς δυσοίωνες…Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ημερησίας, οι τράπεζες αλλά και οι προμηθευτές του κλάδου αυτοκινήτων θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα τεράστιο ντόμινο που θα προκληθεί από την κατάρρευση πολλών αυτόνομων επιχειρήσεων έως και εισαγωγικών εταιρειών.
Την ίδια ώρα, οι συνεχείς πτώσεις στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, η δραματική πτώση του τζίρου των εξουσιοδοτημένων συνεργείων αλλά και των αυτόνομων μονάδων σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά έχουν δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες για περαιτέρω λουκέτα στον κλάδο που αυτή τη στιγμή έχουν μπει ήδη σε 4.000 επιχειρήσεις του κλάδου!
«Πέφτουν» ένα-ένα τα εξουσιοδοτημένα δίκτυα των εισαγωγικών εταιρειών
«Είμαστε όλοι επί ξύλου κρεμάμενοι. Εάν δεν σταματήσουν να ζητάνε οι τράπεζες και το κράτος συνεχώς χρήματα το τέλος θα επέλθει άμεσα και θα προκαλέσει μεγάλο ντόμινο στην αγορά. Εκτιμώ πως κανένας ιδιοκτήτης κάθετης μονάδας δεν έχει να καταβάλλει ούτε τα νέα χαράτσια ενώ εδώ και καιρό μεγάλη μερίδα των εξουσιοδοτημένων μονάδων δεν καταβάλλουν ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές, δόσεις δανείων ώστε να μπορούν να δίνουν έναντι στους υπαλλήλους τους για να ζήσουν» αναφέρει ο Ευριπίδης Κωνσταντινίδης, μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, το κόστος μιας κάθετης μονάδας κυμαίνεται σε τουλάχιστον 40.000 ευρώ το μήνα κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 2.000 ημερησίως. Πριν λίγα χρόνια τα χρήματα αυτά ήταν σχετικά εύκολο να τα μαζέψει κανείς, σήμερα όχι μόνο δεν τα μαζεύει αλλά συνεχώς επιδοτεί την επιχείρησή του…
Δεν έχουν ούτε για αποζημιώσεις – Δίνουν αντ' αυτού μεταχειρισμένα ΙΧ
Ήδη οι περισσότεροι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν προβεί σε απολύσεις, σε μειώσεις μισθών, επιπλέον περικοπές αλλά και πάλι τα νούμερα δεν βγαίνουν και θέλουν να κάνουν και άλλες απολύσεις. Ωστόσο εδώ υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα καθώς δεν έχουν χρήματα για αποζημιώσεις! Οι λύσεις είναι δύο είτε υπογράφουν συναλλαγματικές που ενδεχομένως να μη δεχθεί ο υπάλληλος, είτε δίνουν αντί αποζημίωσης κάποιο μεταχειρισμένο ΙΧ που έχουν στην έκθεσή τους που επίσης μπορεί να μην δεχθεί ο υπάλληλος.
Ταυτόχρονα, οι φήμες για λουκέτα σε μεγάλες επιχειρήσεις στον κλάδο αυτοκινήτου δίνουν και παίρνουν. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος του 2011 θα γίνει το πρώτο «ξεκαθάρισμα» στα εξουσιοδοτημένα δίκτυα και θα επιβιώσουν μόνο οι υγιείς επιχειρήσεις ή εκείνες με τον μικρότερο δανεισμό.
Σοκ από τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων και τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας
Ο πίνακας που δημοσιεύει η εφημερίδα αναφορικά με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων και τα κρατικά έσοδα είναι ενδεικτικός της τραγικής κατάστασης στην αγορά αυτοκινήτου:
Ταξινομήσεις αυτοκινήτων 2005 – 2010
2005 269.733
2006 267.700
2007 279.794
2008 267.242
2009 220.548
2010 145.000
2011 94.000*
* Σύμφωνα με εκτιμήσεις
Κρατικά έσοδα από Τέλη Ταξινόμησης και Τέλη Κυκλοφορίας:
Ετος Τέλη Κυκλοφορίας Τέλος Ταξιονόμησης
2007 818 εκατ. 1,52 δισ.
2008 1 δισ. 1,38 δισ.
2009 1 δισ. 984 εκατ.
2010 1,5 δισ. 249 εκατ.
2011 1,2 δισ. 170 εκατ.
2012 1,2 δισ. 165 εκατ. *
* Βάσει προϋπολογισμού 2012
star.gr
http://nonews-news.blogspot.com/2011/11/7_27.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου