Σύμφωνα με το "Έθνος", ο Οργανισμός Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων (ΟΚΧΕ) ήδη εφάρμοσε πιλοτικό πρόγραμμα με αντικείμενο την αξιοποίηση αεροφωτογραφικών λήψεων από μη επανδρωμένα αεροσκάφη (ΜΕΑ), για την παραγωγή χαρτογραφικών υποβάθρων υψηλής ακρίβειας. Τα ΜΕΑ χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις ....
αναζήτησης επιζώντων και διάσωσης, επιτήρησης συνόρων, παρακολούθησης γεγονότων μεγάλης κλίμακας, ελέγχου της οδικής και θαλάσσιας κυκλοφορίας και τηλεπικοινωνιών, λήψης μετεωρολογικών δεδομένων, καταγραφής και ελέγχου δικτύων μεταφοράς ενέργειας (π.χ. ΔΕΗ) κ.ά.
"Τα πλεονεκτήματα των ΜΕΑ, σε σχέση με τα επανδρωμένα αεροσκάφη είναι πολλά, γιατί η απομάκρυνση του πληρώματος από το αεροσκάφος παρέχει δυνατότητες για μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης, σε μεγαλύτερο ύψος, με μεγαλύτερη ταχύτητα, σε επικίνδυνο περιβάλλον και χωρίς να τίθενται σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Για παράδειγμα, σε περίπτωση πλημμύρας καλλιεργειών μπορούν να πετάξουν στη μέγιστη στιγμή της πλημμύρας και να αποτυπώσουν τις εκτάσεις που πλημμύρισαν, προκειμένου να σχηματιστεί μια πλήρης εικόνα για τις αποζημιώσεις των αγροτών", επισημαίνει στην εφημερίδα ο πρόεδρος του ΟΚΧΕ, Γιώργος Μουτεβελής και προσθέτει:
"Σήμερα οι φωτογραμμετρικές μελέτες είναι συνήθως περιορισμένης κλίμακας, εξαιτίας του υψηλού κόστους, ενώ ο χρόνος εκτέλεσης, δηλαδή ο σχεδιασμός, η αδειοδότηση, η εκτέλεση, ο αποχαρακτηρισμός του υλικού από τη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού (ΓΥΣ) είναι αδικαιολόγητα μεγάλος.
Η χρήση των ΜΕΑ θα δώσει τη δυνατότητα εκτέλεσης μεγάλου αριθμού αεροφωτογραφικών έργων, με μειωμένο κόστος και χρόνο, λόγω της ευκολίας σχεδιασμού και εκτέλεσης πτήσεων σε διάστημα μερικών ωρών".
Την άδεια εκτέλεσης πτήσεων στον ελληνικό χώρο, για τις λήψεις και εργασίες επεξεργασίας γεωγραφικού υλικού χορηγείτο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας (ΓΕΕΘΑ) και όπως λέει ο πρόεδρος του ΟΚΧΕ:
"Ο ΟΚΧΕ έλαβε άδεια για να πετάξουν τα ΜΕΑ μετά από ενάμιση χρόνο. Βάσει του ν. 3882/2010 έχει ανατεθεί στον Οργανισμό ο σχεδιασμός και ο συντονισμός μιας συλλογικής προσπάθειας, ώστε να αποκτήσει η χώρα μας σύγχρονη και έγκυρη γεωχωρική πληροφορία. Ομως η γραφειοκρατία δυσχεραίνει το έργο του.
Το κόστος για αεροφωτογράφηση με επανδρωμένο αεροσκάφος της Αεροπορίας Στρατού κοστίζει 1.835,9 ευρώ την ώρα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Ο ΟΚΧΕ καταβάλλει τη δαπάνη αυτή στην Αεροπορία Στρατού με τιμολόγιο, οπότε επιβαρύνεται και με ΦΠΑ".
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, τον Οκτώβριο, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανταποκρίθηκε σε αίτημα του ΟΚΧΕ να συνδράμει τον Οργανισμό στην αεροφωτογράφηση της Πελοποννήσου, που σχεδιάζεται για το 2012 και τώρα, με νεότερο αίτημα, ο Οργανισμός προτείνει τη δωρεάν διάθεση για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, του ολοκληρωμένου συστήματος ψηφιακής λήψης εικόνων από αεροσκάφος, στην προμήθεια του οποίου προχωρά άμεσα με την προκήρυξη διαγωνισμού.
"Το σύστημα αυτό, προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ, θα βοηθήσει στην παραγωγή χαρτογραφικών προϊόντων ευρείας κλίμακας, με μείωση του χρόνου εκτέλεσης και του κόστους των εργασιών, οι περισσότερες εκ των οποίων εκπονούνται από διάφορους φορείς του Δημοσίου, κατόπιν αναθέσεων σε ιδιώτες", προσθέτει.
Σημειώνεται ακόμη, πως στη χώρα μας υπάρχουν δύο ειδικά διασκευασμένα αεροσκάφη που λειτουργούν στη Δ/νση Αεροπορίας Στρατού.
news247
http://anti-ntp.blogspot.com/2011/12/uav.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου