Ραγδαία πτώση των ποσοστών της κυβέρνησης αλλά και αρνητική εικόνα για την αξιωματική αντιπολίτευση καταγράφεται στη μέτρηση της GPO για την «Ανατροπή».
Στην πρόθεση ψήφου το ΠΑΣΟΚ προηγείται με ποσοστό 21,9% έναντι 20,2% της ΝΔ. Το κυβερνών κόμμα χάνει 3,3% σε σχέση με τη μέτρηση του Φεβρουαρίου ενώ η ΝΔ παραμένει στο ίδιο ποσοστό. Ακολουθούν το ΚΚΕ με 9%, ο ΛΑΟΣ με 7%, ο ΣΥΡΙΖΑ με 3,3% ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα φλερτάρουν ανοιχτά με το όριο του 3%:
Οικολόγοι Πράσινοι 2,4%, Δημοκρατική Αριστερά 2,4%, Δημοκρατική Συμμαχία 2,5% και το Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών με 2,5%. Το λευκό, άκυρο και η αποχή μετράται στο 18,6% ενώ το 10,2% απαντά πως δεν έχει αποφασίσει τι θα ψηφίσει.
Το 71,4% των ερωτηθέντων κρίνει αρνητικά το έργο της κυβέρνησης έναντι του 27,1% που το κρίνει θετικά, ενώ ανάλογα είναι τα ποσοστά και για τη ΝΔ. Το 73,1% το κρίνει αρνητικά και το 24,3% θετικά. Η κυβέρνηση έχει χάσει έξι μονάδες ενώ απώλειες περίπου 4% καταγράφει και η ΝΔ.
Σημαντική είναι η φθορά στην εικόνα του Γιώργου Παπανδρέου. Στο ερώτημα για την καταλληλότητα για την πρωθυπουργία προηγείται μεν του Αντώνη Σαμαρά με ποσοστό 31,3% έναντι 24,1% του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά εμφανίζεται να χάνει έξι μονάδες σε σχέση με τον Φεβρουάριο, ενώ ο «κανένας» προηγείται με ποσοστό 44,6%.
Το 91,2% των ερωτηθέντων απαντά πως ο Γιώργος Παπανδρέου γνώριζε το πρόβλημα ελλείμματος και χρέους της χώρας πριν από τις εκλογές ενώ το 60,3% θεωρεί ότι με μία άλλη πολιτική θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η προσφυγή της χώρας μας στο ΔΝΤ.
Είναι ενδεικτικό ότι στο ερώτημα ποιος ευθύνεται για την προσφυγή της χώρας στην τρόικα, οι πολίτες απαντάνε σε ποσοστό 23,8% η κυβέρνηση Καραμανλή ενώ το 24,2% η κυβέρνηση Παπανδρέου.
Το 48,6% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει σωστή την απόφαση Σαμαρά να καταψηφίσει το μνημόνιο έναντι 40,9% που έχει διαφορετική άποψη.
«Καμπάνα» ήχησε για το Μαξίμου από την απάντηση για την αποτελεσματικότητα της κυβερνητικής πολιτικής ως προς την αντιμετώπιση της κρίσης. Το 77,6% τη θεωρεί αναποτελεσματική έναντι μόλις 19,7% που απαντά πως είναι αποτελεσματική.
Στην «πυρά» το μνημόνιο
Με τη συμπλήρωση ενός έτους από την υπογραφή του μνημονίου το 85,3% των πολιτών δηλώνουν ότι η οικονομική τους κατάσταση χειροτέρεψε ενώ το 84% απαντά πως επικρατεί ο φόβος.
Το 60,3% ζητά επαναδιαπραγμάτευση των όρων του μνημονίου ενώ ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό της τάξης του 26,2% προτείνει να φύγει η χώρα μας από το μνημόνιο αλλά και από το ευρώ...
Το 83,2% μάλιστα θεωρεί πως ο κίνδυνος της χρεοκοπίας δεν έχει περάσει.
«Όχι σε εκλογές, συγκυβέρνηση»
Οι πολίτες σε ποσοστό 66,9% λένε πως δεν θέλουν εκλογές μέσα στο 2011 ενώ αντίθετα το 58,9% καλεί τον πρωθυπουργό να κάνει ανασχηματισμό. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου πρέπει να φύγει από την κυβέρνηση, απαντά το 40,4% ενώ ακολουθεί ο Θ. Πάγκαλος με ποσοστό 30,1% ενώ το πρόσωπο των ημερών, ο Ανδρέας Λοβέρδος, συγκεντρώνει μόλις 7,2%.
Αίσθηση προκαλεί η απάντηση που έδωσαν οι πολίτες στο ερώτημα «ποια κυβέρνηση μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα τη σημερινή κατάσταση»:
Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ με Γιώργο Παπανδρέου επιλέγει το 17,1%. Κυβέρνηση ΝΔ με Αντώνη Σαμαρά πρωθυπουργό, απαντά το 12,7%. Ωστόσο μόλις το 5,8% προκρίνει τη λύση της συγκυβέρνησης ανάμεσα στα δυο μεγάλα κόμματα ενώ αντίθετα το 41,9% επιλέγει κυβέρνηση προσωπικοτήτων και τεχνοκρατών...
Κόντρες για τους «180»
«Οι υπουργοί κάνουν αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση» σχολίασε ο εκπρόσωπος της ΝΔ αναφερόμενος στις δηλώσεις Λοβέρδου και Διαμαντοπούλου ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιχείρησε να υποβαθμίσει τις δηλώσεις παραπέμποντας στην τοποθέτηση του πρωθυπουργού ότι «οι απόψεις των βουλευτών είναι ανάσα για τη λειτουργία της κυβέρνησης».
Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση της Ντόρας Μπακογιάννη η οποία στήριξε ευθέως τον Ανδρέα Λοβέρδο λέγοντας πως ο υπουργός Υγείας με μία «κραυγή αγωνίας» κάλεσε τα κόμματα να συνεννοηθούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κ. Μπακογιάννη πρώτη ζήτησε αυξημένη πλειοψηφία στη βουλή κάτι το οποίο έθεσε και ο υπουργός Υγείας.
Ο κ. Μιχελάκης επανέλαβε ότι «η ΝΔ δεν θα δεχθεί τον εκβιασμό της κυβέρνησης με την αυξημένη πλειοψηφία» ενώ ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Άδωνις Γεωργιάδης επιτέθηκε στη ΝΔ για το γεγονός ότι δεν ζητά εκλογές. «Είμαι υπερήφανος που ψηφίσαμε το μνημόνιο» δήλωσε ο βουλευτής του ΛΑΟΣ.
Τη βεβαιότητά του ότι η Δημοκρατική Αριστερά θα είναι στην επόμενη βουλή εξέφρασε ο Φώτης Κουβέλης ενώ ο επικεφαλής του Πανελλήνιου Άρματος Πολιτών Γιάννης Δημαράς ζήτησε εκλογές και κατηγόρησε τον Γιώργο Παπανδρέου ότι με άλλο πρόγραμμα πήρε την εξουσία και άλλες πολιτικές εφαρμόζει.
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=66378&catID=1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου